Η Γαλήνη Σαπουντζάκη είναι γλωσσολόγος, επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο, με γνωστικό αντικείμενο την περιγραφή της γραμματικο-συντακτικής δομής της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και τη μεθοδολογία διδασκαλίας της ως πρώτης ή ως δεύτερης / ξένης γλώσσας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, έχει βασικές σπουδές Φιλολογίας (Ε.Κ.Π.Αθηνών) και διδακτορικό στη Γλωσσολογία (Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ στην Αγγλία). Μεταξύ άλλων έχει εργαστεί στον χώρο των κωφών και των παλιννοστούντων ως καθηγήτρια φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση & ως διερμηνέας της Ελληνικής, της Αγγλικής και της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας καθώς και ερευνητικά - συγγραφικά στον ίδιο χώρο (βλ. αναλυτικό βιογραφικό). Καθώς χρησιμοποιεί σε ποικίλους βαθμούς ευχέρειας έως φαιδρότητας πάνω από επτά γλώσσες, έχει εμπειρία από κάθε οπτική της εκμάθησης ξένης γλώσσας (υπήρξε σπουδάστρια, δασκάλα αλλά και ερευνήτρια εκμάθησης ξένων γλωσσών). Έχει την επιστημονική ευθύνη ερευνητικών προγραμμάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε σχέση με τη δομή και το λεξιλόγιο της ΕΝΓ, καθώς και προγραμμάτων κατάρτισης στη Σχολή Δια Βίου Μάθησης του ίδιου Πανεπιστημίου, και συντονίζει την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών εφαρμογών της σειράς 'Μπες στο Νόημα!'.

Αναλυτικό βιογραφικό της συγγραφέως θα βρείτε στην ενότητα «λίγα λόγια για τη συγγραφέα»

  

Ο Χρήστος Γεωργοκωστόπουλος είναι Εργοθεραπευτής - Ειδικός Παιδαγωγός του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, στο τμήμα διάγνωσης και αξιολόγησης παιδιών και εφήβων. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού (Master) στην "Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης - Ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών" στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ. ενώ διδάσκει Ελληνική Νοηματική Γλώσσα στο ιδιωτικό κέντρο SMIYL. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Εργοθεραπείας ΤΕΙ Αθηνών & του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πιστοποιημένο μέλος του Συλλόγου Δασκάλων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας καθώς και του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών. Έχει συμμετάσχει σε πολλά προγράμματα κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή, τη νοηματική γλώσσα και άλλα, την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει πλούσια επαγγελματική εμπειρία σε χώρους Υγείας και Ειδικών Αναγκών κατά τα τελευταία δεκαπέντε και πλέον χρόνια. Παράλληλα, από το 2001 διδάσκει την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα τόσο σε ιδιωτικά κέντρα όσο και σε συνεργασία με πανεπιστημιακές δομές (Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), ενώ έχει παρουσιάσει και δημοσιεύσει πολλές εργασίες του σε σεμινάρια και συνέδρια σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Είναι Κωφός και αυτοπροσδιορίζεται ως Κωφός. Στη σειρά ‘Μπες στο Νόημα!’, έχει συγγράψει σε συνεργασία με τη Γαλήνη Σαπουντζάκη το εγχειρίδιο με τίτλο 'Βασικές αρχές και Καλές πρακτικές επικοινωνίας με Κωφούς και Βαρήκοους'.

 

Η Λίτσα Καραμάνη είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και με σπάνια γοητευτική αλλά και προσεγμένη νοηματική αποδίδει ως μοντέλο αποδίδει  όρους και παραδείγματα χρήσης στην εφαρμογή του Β' μέρους του 'Μπες στο Νόημα!' Σημασιολογία, καθώς και του λεξιλογίου με θεματική την Αγωγή. Είναι Κωφό παιδί Κωφών γονέων και ενεργή στην κοινωνική και συνδικαλιστική ζωή της κοινότητας Κωφών. Γεννήθηκε το 1992 στη Θεσσαλονίκη ενώ από το Σεπτέμβριο του 2012 ως τον Ιούνιο του 2016 φοίτησε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας στο Βόλο, όπου και διαμένει έκτοτε. Έχει συμμετάσχει σε πολλά προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων, σεμινάρια και ημερίδες σχετικά με τη Γενική και την Ειδική Αγωγή, σε εξαμηνιαίο πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών Erasmus στην Κύπρο καθώς και σε ερευνητικό πρόγραμμα καταγραφής όρων της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας στο χώρο της Αγωγής. Είναι πρακτικάρια δασκάλα Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσσς. Οι γονείς της είναι κωφοί και η μητρική της γλώσσα είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Στα ενδιαφέροντα της περιλαμβάνονται τα ταξίδια, η επεξεργασία φωτογραφίας και το διάβασμα.

 

Η Λυδία Σαπουντζάκη – Πατεράκη δημιούργησε ανάλαφρα αλλά ψαγμένα doodles τόσο στο Β' μέρος του 'Μπες στο Νόημα' - σημασιολογία, όσο και στο βιβλίο και DVD της σειράς με θεματική την 'Εργασία'.

Η Λυδία Σαπουντζάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Σπούδασε διακόσμηση στη σχολή Βακαλό & εργάστηκε για χρόνια σε τεχνικά γραφεία.  Έχει εξειδικευτεί στη σχεδίαση μέσω Η/Υ.  Από το 2011 είναι υπεύθυνη του τμήματος χειροτεχνίας Ι.Ν.Αγίας  Αικατερίνης Πειραιά, όπου διδάσκει κατασκευές με ανακυκλωμένα υλικά και δημιουργεί παιδικά εργαστήρια με στόχο την γνωριμία των παιδιών με τις τέχνες στην Ορθόδοξη λατρεία & τις παραδοσιακές τέχνες και τεχνικές.  Συγγραφέας blog με θέμα οικολογικές χειροτεχνίες για την οικογένεια και το παιδί – http://ecofamily-blog.blogspot.gr Έχει εργαστεί εθελοντικά στην κατασκήνωση συλλόγου φίλων των κωφών «ο Προφήτης Ζαχαρίας», ως επιτελικό προσωπικό. Σήμερα ασχολείται με οικογενειακή της επιχείρηση ενώ παράλληλα ασχολείται ερασιτεχνικά και με την χαρακτική, τη ζωγραφική, μεικτές τεχνικές, με τη φωτογραφία & τη δημιουργική ψηφιακή επεξεργασία. Είναι έγγαμη και μητέρα τριών παιδιών.

 

   

Η Σοφία Γεωργιάδου είναι ειδική παιδαγωγός, πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από τότε που θυμάται τον εαυτό της ασχολείται με τη ζωγραφική και το σχεδιασμό κόμικς, όπως φαίνεται και στην ιστοσελίδα της, Γουίλερ και Ντόνα, ένα κόμικ για τη διαφορετικότητα. Στην ομάδα μας συμμετείχε με σκίτσα της τόσο στο βιβλίο 'Βασικές Αρχές και Καλές Πρακτικές Επικοινωνίας με Κωφούς και Βαρήκοους' όσο και στο DVD  του λεξιλογίου με θεματική την 'Αγωγή'. Συνδυάζει το ταλέντο στο σκίτσο και τις σπουδές της στην ειδική αγωγή με την ιδιότητά της ως βαρήκοη, τις γνώσεις νοηματικής, και πάνω απ' όλα το χιούμορ και τη θετική της διάθεση... και το αποτέλεσμα είναι πηγαία απολαυστικό!

 

Η Κατερίνα Χαλευτήρα, φιλόλογος, ζωντανό πολύγλωσσο λεξικό, κάτοχος της επάρκειας και υποψήφια διερμηνέας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, επιμελείται με υπομονή την απόδοση της ορολογίας αλλά και τα κείμενα στο βιβλίο.

Η Κατερίνα Χαλευτήρα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986 και είναι κάτοικος Βόλου. Πτυχιούχος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με Κλασική Ειδίκευση και Καθηγήτρια Γαλλικών. Από το 2009 μέχρι και σήμερα εργάζεται στη δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση. Κάτοχος Επάρκειας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Συστήματος γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille και Πιστοποίησης στη χρήση Υπολογιστών. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά, έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα Ρωσικών και Ιταλικών, καθώς επίσης και σεμινάρια εξειδίκευσης στις Μαθησιακές Δυσκολίες και Αναπτυξιακές Διαταραχές παιδιών και εφήβων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση πανεπιστημιακού συνεδρίου με θέμα « Πολιτισμικότητα στη Ρώμη, Κοινωνική και Πνευματική Ζωή», Η΄ Πανελλήνιο Συμπόσιο Λατινικών Σπουδών του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ – 2007.

  

Ο Μάτε Βάργκα, φωτογράφος – βιντεολήπτης, ούγγρος στην καταγωγή, φυσικός χρήστης νοηματικής γλώσσας και επίσης Κωφός γιός Κωφών γονέων, ξέρει για τι ακριβώς πρόκειται για νοηματική γλώσσα και εικόνα, από τη λήψη του βίντεο, μέχρι το μοντάζ και την ανάπτυξη του λογισμικού του Β' μέρους του 'Μπες στο Νόημα'.

O Μάτε Βάργκα είναι φωτογράφος, ενώ παράλληλα ασχολείται επαγγελματικά με την κατασκευή ιστοσελίδων και λογισμικών. Είναι φυσικός γνώστης της Ουγγρικής Νοηματικής Γλώσσας, καθώς και πολύ καλός χρήστης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Από το 2006 έχει συνεργαστεί με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς σε βραβευμένα από το WSA προγράμματα επεξεργασίας βίντεο, μοντάζ και ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού στην Ουγγρική Νοηματική Γλώσσα με το Ινστιτούτο Hallatlan και αλλού ως μόνιμος ή εξωτερικός συνεργάτης. Κατά το ίδιο διάστημα έχει εργαστεί στο συντονισμό διεξαγωγής νέων προγραμμάτων με έμφαση στην  ενημέρωση για τη νοηματική γλώσσα και έχει συμμετάσχει σε προγράμματα ευαισθητοποίησης του κοινωνικού συνόλου με σκοπό την αποδοχή της κοινότητας των Κωφών αλλά και των ατόμων με ειδικές ανάγκες γενικότερα σε σχετικά Ευρωπαϊκά προγράμματα. Ζει στο Βόλο και εργάζεται στο La Petite Cantine Project.

 

 Τα μέλη του ερευνητικού συμμετοχικού workshop, συμπεράσματα του οποίου αποτελούν μεγάλο μέρος από το λεξιλόγιο της σειράς στη θεματική 'Εργασία'.

Οι πιστοποιημένοι δάσκαλοι ΕΝΓ που συμμετείχαν:

Γιώργος Ανδρούδης Θοδωρής Δελλής Αγάπη Δημοπούλου Ματίνα Δρίτσα Βασιλική Κόγιου Αρτεμησία Παντελάκη Αλεξάνδρα Χριστοδούλου Μαρία Χριστοφορίδου

 

Η ομάδα των πρακτικάριων δασκάλων και των βοηθών.
Όλοι οι συμετέχοντες έξω από το Συνεδριακό Κέντρο στην Αργαλαστή Πηλίου.

 

Η Άρτεμη Αθανάτου γεννήθηκε το 1983 στη Λάρισα, αποφοίτησε από το Γυμνάσιο / Λύκειο Κωφών στη Θεσσαλονίκη, έχει σπουδάσει Η/Υ και από το 2017 είναι πιστοποιημένη δασκάλα Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.

 

 

Η Χρύσα Δαμάλα γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα όπου και φοίτησε στα αντίστοιχα σχολεία Κωφών / Βαρηκόων (Φιλοθέης, Αγίας Παρασκευής). Από το 2012 διαμένει στο Βόλο, όπου και σπουδάζει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Συμμετέχει ως εθελόντρια σε εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις Κωφών - ΑμΕΑ γενικότερα, ενώ από πέρυσι είναι πιστοποιημένη δασκάλα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.